✅Метод автентифікації пацієнтів в ЕСОЗ – це не лише технічна інформація. Це надзвичайно важливі дані для гарантування безпеки персональних і медичних даних та фундамент для запуску особистого кабінету пацієнта. Саме особистий кабінет пацієнта надасть кожному українцю можливість зручно й безпечно отримувати інформацію про власне лікування. ✔️Минулого тижня в ЕСОЗ відбулася автоматизована перевірка методів автентифікації пацієнтів з подальшою їх деактивацією в разі неуспішної перевірки. Такі заходи є частиною масштабної підготовки до запуску особистого кабінету пацієнта та спрямовані на посилення безпеки. ❓Які дії виконано? 🔸Деактивовано методи автентифікації, що не відповідали вимогам наказу МОЗ від 30.11.2020 № 2755. Під час перевірки враховувалися такі правила: ▪️для недієздатних пацієнтів допустимий лише метод автентифікації «через законного представника» (один або декілька); ▪️дієздатні пацієнти можуть мати лише один метод автентифікації: «за номером телефону» або «за документом». ➡️Приклад: Якщо у записі семирічної дитини був встановлений метод автентифікації «за номером телефону», його було автоматично деактивовано, оскільки це не відповідає правилам. Методи автентифікації, які відповідають чинним вимогам, залишилися без змін. ❓Навіщо це було зроблено? 🔸Такі дії спрямовані на: ▪️підвищення рівня безпеки даних пацієнтів; забезпечення відповідності порядку ведення Реєстру пацієнтів та іншим нормативно-правовим актам; ▪️підготовку до запуску особистого кабінету пацієнта. У майбутньому це дозволить пацієнту самостійно отримувати інформацію про своє лікування через особистий кабінет, контролювати дані та взаємодіяти з медичною системою онлайн. ❓Чому після оновлення в деяких пацієнтів немає активного методу автентифікації? 🔸Якщо метод автентифікації пацієнта не відповідав вимогам, його було автоматично деактивовано. Важливо зазначити: це не є помилкою системи, а заплановане оновлення, спрямоване на приведення даних у відповідність до встановлених правил. ❓Що робити медичному працівнику, якщо у пацієнта немає активного методу автентифікації? ▪️Для дієздатних пацієнтів: під час наступного прийому пацієнта додайте новий метод автентифікації з типом, який обере пацієнт (номер телефону або документ). ▪️Для недієздатних пацієнтів: під час наступного візиту потрібно зареєструвати звʼязок між пацієнтом і його законним представником. Метод автентифікації через такого представника створиться автоматично. 📌В обох випадках звертатися до НСЗУ задля скидання методу автентифікації НЕМАЄ потреби. 🔷Актуальний метод автентифікації пацієнта — це не лише технічна умова, а також: 🔸канал для інформування пацієнта; 🔸основний інструмент управління доступом до особистих медичних даних. ❗️Увага: тимчасові збої Під час перевірки в деяких медичних системах тимчасово не працювало підтягування номерів телефонів при створенні рецептів чи направлень. Зараз функціонал поступово відновлюється й здебільшого вже працює стабільно. ❗️Важливо❗️Усі надані послуги будуть оплачені згідно з умовами договору з НСЗУ. ℹ️Перед запуском автоматичної перевірки НСЗУ провела для медичних працівників навчальний вебінар для роз’яснення цих змін. На вебінарі, який проходив 24.04.2025, були покроково розглянуті найактуальніші питання, зокрема: 🔹які зміни відбулися в ЕСОЗ; 🔹як правильно додати або оновити метод автентифікації; 🔹як працювати із записами законних представників. ➡️Вебінар «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом» доступний до перегляду на Youtube-каналі НСЗУ: https://www.youtube.com/live/oEu-pbHo9-k?si=EWVbGhaofk3BvxxH Джерело: НСЗУ