Метод автентифікації пацієнта в ЕСОЗ: важливий етап перед запуском особистого кабінету пацієнта

✅Метод автентифікації пацієнтів в ЕСОЗ – це не лише технічна інформація. Це надзвичайно важливі дані для гарантування безпеки персональних і медичних даних та фундамент для запуску особистого кабінету пацієнта. Саме особистий кабінет пацієнта надасть кожному українцю можливість зручно й безпечно отримувати інформацію про власне лікування.
✔️Минулого тижня в ЕСОЗ відбулася автоматизована перевірка методів автентифікації пацієнтів з подальшою їх деактивацією в разі неуспішної перевірки. Такі заходи є частиною масштабної підготовки до запуску особистого кабінету пацієнта та спрямовані на посилення безпеки.
❓Які дії виконано?
🔸Деактивовано методи автентифікації, що не відповідали вимогам наказу МОЗ від 30.11.2020 № 2755. Під час перевірки враховувалися такі правила:
▪️для недієздатних пацієнтів допустимий лише метод автентифікації «через законного представника» (один або декілька);
▪️дієздатні пацієнти можуть мати лише один метод автентифікації: «за номером телефону» або «за документом».
➡️Приклад:
Якщо у записі семирічної дитини був встановлений метод автентифікації «за номером телефону», його було автоматично деактивовано, оскільки це не відповідає правилам.
Методи автентифікації, які відповідають чинним вимогам, залишилися без змін.
❓Навіщо це було зроблено?
🔸Такі дії спрямовані на:
▪️підвищення рівня безпеки даних пацієнтів;
забезпечення відповідності порядку ведення Реєстру пацієнтів та іншим нормативно-правовим актам;
▪️підготовку до запуску особистого кабінету пацієнта.
У майбутньому це дозволить пацієнту самостійно отримувати інформацію про своє лікування через особистий кабінет, контролювати дані та взаємодіяти з медичною системою онлайн.
❓Чому після оновлення в деяких пацієнтів немає активного методу автентифікації?
🔸Якщо метод автентифікації пацієнта не відповідав вимогам, його було автоматично деактивовано. Важливо зазначити: це не є помилкою системи, а заплановане оновлення, спрямоване на приведення даних у відповідність до встановлених правил.
❓Що робити медичному працівнику, якщо у пацієнта немає активного методу автентифікації?
▪️Для дієздатних пацієнтів: під час наступного прийому пацієнта додайте новий метод автентифікації з типом, який обере пацієнт (номер телефону або документ).
▪️Для недієздатних пацієнтів: під час наступного візиту потрібно зареєструвати звʼязок між пацієнтом і його законним представником. Метод автентифікації через такого представника створиться автоматично.
📌В обох випадках звертатися до НСЗУ задля скидання методу автентифікації НЕМАЄ потреби.
🔷Актуальний метод автентифікації пацієнта — це не лише технічна умова, а також:
🔸канал для інформування пацієнта;
🔸основний інструмент управління доступом до особистих медичних даних.
❗️Увага: тимчасові збої
Під час перевірки в деяких медичних системах тимчасово не працювало підтягування номерів телефонів при створенні рецептів чи направлень. Зараз функціонал поступово відновлюється й здебільшого вже працює стабільно.
❗️Важливо❗️Усі надані послуги будуть оплачені згідно з умовами договору з НСЗУ.
ℹ️Перед запуском автоматичної перевірки НСЗУ провела для медичних працівників навчальний вебінар для роз’яснення цих змін.
На вебінарі, який проходив 24.04.2025, були покроково розглянуті найактуальніші питання, зокрема:
🔹які зміни відбулися в ЕСОЗ;
🔹як правильно додати або оновити метод автентифікації;
🔹як працювати із записами законних представників.
➡️Вебінар «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом» доступний до перегляду на Youtube-каналі НСЗУ: https://www.youtube.com/live/oEu-pbHo9-k?si=EWVbGhaofk3BvxxH
Джерело: НСЗУ
Прокрутка до верху
Перейти до вмісту